Математика 1 сынып.Жиын.Бос жиын.
Математика 1 сынып.Жиын.Бос жиын.
Бағыты: Бастауыш сынып Бөлімі: Сабақ жоспары Сыныбы: 1 сынып
Оқу мақсаты: жиындарды элементтерінің белгілері (нысандардың түсі, пішіні, өлшемі, материалы, әрекеті) бойынша құрады және жіктейді;
жұп құру арқылы нысандар жиындарын салыстырады; тең жиындарды
Сабақ тақырыбы: Жиын. Бос жиынМектеп: Күні :Мұғалімнің есімі: СЫНЫП: 1-сыныпҚатысқандар саны: Қатыспағандар саны:-Оқу мақсаты:жиындарды элементтерінің белгілері (нысандардың түсі, пішіні, өлшемі, материалы, әрекеті) бойынша құрады және жіктейді;
жұп құру арқылы нысандар жиындарын салыстырады; тең жиындардыБарлық оқушылар:Оқушылардың басым бөлігі:Кейбір оқушылар:Ресурстар:Жиын. Бос жиынзаттық суреттер.Тірек сөздербос жиын.Сабақтың мақсаты:Оқушыларды жиын ұғымымен таныстыру. Жиын ды белгілері бойынша жіктеуге, оларды жұп құрау арқылы салыстыра білуге жаттықтыру.Сабаққа байланысты деректі материалдарСабаққа қатысты ескертпелер
Жиын ұғымы заттардың жиынтығы, олардың ортақ атауы бар екені оқушыларға өткен сабақтардан таныс. Бұл сабақта осы алған білімдер жүйеленеді. Оқушыларды ешқандай элементі жоқ “бос жиын” ұғымымен таныс-н.Кіріспе тапсырма. Сабақтың басында оқушы ларға жиын ұғымын еске түсіруді ұсын-н.. Оқу шыларға мынадай сұрақтар қоямын.— бірге жиналған және ортақ атауы бар заттарды қалай атауға болады? Мысал келтіріңдер.— Жиын элементтері дегеніміз не? Мысал келтіріңдер.Оқушыларды топқа бөліңіз. Ол үшін заттардың суреттерін пайдала-н.ойыншықтар, көліктер, жемістер, бунақденелілер. Cуреттерді төрт топқа бөлемін.көбелек, қоңыз, шегіртке, ара;қуыршақ, юла, пирамида, құлтемір;ұшақ, мәшине, кеме, пойыз;таңқурай, құлпынай, қарақат, шие.Сыныптағы оқушы санына байланысты дайындаңыз. Суреттердегі заттарды геометриялық фигуралармен алмастыруға болады.Кейін оқушыларға дөңгелек кітаптардың жиы нын құруды ұсын-н. Оқушылардан бұл жиында қанша элемент бар екенін сұрап, (0.) Оқушыларға элементтері жоқ жиын бос жиын деп аталатынын хабарл-н. Оқушыларға бос жиынға мысалдар келтіруді ұсы-н.. Оларды оқулықтағы ере желермен таныстыр-н.
Жиындар. Оқушыларға топта жұмыс істеуді ұсын-н. Оларға суреттерді мұқият қарауды, бірін ші сопақшада бейнеле2,
нген заттарды атап, топта талқылап, оларды бір сөзбен қалай атауға болатынын айтуды сұрап, Мысалы, түймедақ, қоңыраугүл, бақбақ — бұлар гүлдер жиынының элементтері. Осы тәріздес екі басқа жиынмен жұмыс істеуді ұсын-н. Содан соң өз нұсқаларын айтуды сұрап,Тап сырманы жылдам орындаған оқушыларға өздерінің жиындарын және олардың элементтерін атауды ойластыруды тапсыр-н.Жауабы:гүлдер, жануарлар, әріптер, сандар жиындары.Жиын элементтері. Жұппен жұмыс ұйымдас тырыңыз. Тапсырманы орындауға оқушыларға жет кілікті уақыт беремін. Жұптағы оқушыларға кезекпен жиында ұсынылған элементтерді атауды ұсыныңыз. Жиынның элементтерін ең бірінші ойлап тапқан оқушы жеңімпаз атанады.
Жауабы:ұқсас жауаптар:
а) ыдыс: тостаған, тәрелке… ә) ағаштар: емен, қарағай…
б) оқу құралдары: қаламсауыт, қалам…
Артық элемент. Оқушыларға алдымен өздігі нен суреттерді қарап, жиындағы артық элементті табуды, кейін топта шыққан нәтижелерді талқылап, қағазға жазуды ұсын-н.Содан соң алынған жазбаларды тақтаға орналастырып, оларды оқып, жұмыс нәтижелерін салыстырады. Оқушылардан неге олар осы элементті артық деп санайтындарын және қай топ тапсырманы жақсы орындағаны туралы тұжырым жасауды сұраймын.
Жауабы:алмұрт; кітап; 3.
Шығарып көр. Сыныпта суретке талқылау ұйым дастыр-н. Олар сусын жиынына сәйкес сурет жоқ болғандықтан, оның бос деп санайтынына келу керек. Сосын әр жиындағы элементтерді санат-н.Жауабы:
а) 7; ә) 5; б) бос жиын.
Орындап көр. Оқушылар 8 бен 3 санының арасындағы сандар жиынын табуы керек. Ол үшін 8 бен 3-тің арасындағы барлық сандарды анықтап, сәйкес цифрларды жазады.
Жауабы:
а) 7, 6, 5, 4.
Ойлан. Оқушылар мысал келтіріп, оны негіздеуі керек.Тілдік құзыреттілікті қалыптастыруҚосымша тапсырмалар
Оқушылардан сабақта элементтері жоқ жиын дарды белгілеуде “бос жиын” сөз тіркесін қолдануды сұраңы. Оқушылар сөйлегенде “элемент жиынға қатысты”, “элемент жиынға қатысты емес” ұғымдарын қолдануды қадағала-н.Толықтыр. Оқушыларға әр жиынға қандай элементтер қосуға болатынын жұпта талқылауды ұсын-н. содан соң тапсырманы орындауға уақыт беріңіз. Кейін бірнеше оқушыдан олардың қандай элементтер қосқанын сұраймын.Жинақта. Оқушыларға алдымен тапсырмада берілген барлық сөздерді оқуды ұсын-н. Қай жиын дарды жинауға болатынын топта талқылауды, cодан соң осы жиындарға басқа жиындардың элементтерін қосуға бола ма деп сұрап, Содан кейін дәптерде өздігінен жиындарды сопақшаға айналдыра сызуды, жетіспей тұрған элементтерді жазуды; әрбір жиында қанша элемент пайда болғанын санауды және жазуды ұсын-н. Бір оқушыдан өз жұмысын дауыстап айтуды сұраңыз. Қай жиындардағы элементтер саны бірдей екенін сұрап,Жауабы:Апта күндері: сейсенбі, жұма, сенбі — 7 элемент.
Жыл мезгілдері: күз — 4 элемент.Кемпірқосақ түстері: сары, көк — 7 элемент.БағалауОқушылар сабақ соңында:жиындарға біріктіретін белгілер туралы біледі;бос жиынның қалай аталатынын білетін болады;жиынға жататын және жатпайтын элементтерді атай алады.Оқушыларға мынадай сұрақтар қоямын.— Қандай жиынды бос жиын деп атайды?— Шаршы мен тіктөртбұрышты қай белгілері бойынша жиынға біріктіруге болады?— Піл, кит, керікті ше?— Ара, маса, шыбынды ше?Жұмыс дәптеріндегі “Жетістік баспалдағы” бо йынша оқушылар өзін-өзі бағалайды.
Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.