Наурыз көктем мейрамы | Скачать Реферат

0

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ
МИНИСТРЛІГІ

АБАЙ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ
УНИВЕРСИТЕТІ

ТАҚЫРЫБЫ :

Әзірбайджандардың Озан қоғамының қоғамдық бірлестігі .

Орындаған : Турлиева
Динара
Нурдаулетовна

Тексерген
: Муратказин

Мухтар

Алматы — 2007

Жоспар

Кіріспе

Озан қоғамының қоғамдық бірлестігі .

Негізгі бөлім

Наурыз көктем мейрамы

Қорытынды

Әзірбайджандардың Озан қоғамының қоғамдық бірлестігі .

Қазақстанда ресми мәліметтер бойынша 78 мыңға жуық әзірбайжандықтар
бар ,
олардың 6 мыңнан астамы Алматыда тұрады . Алматыдағы Озан Әзірбайджан
қалалық мәдени орталығы 1996 жылы құрылды . Оның төрағасы биология
ғылымдарының кандидаты И.Я. Кулиев , орынбасары Қазақ СРО- ның еңбек
сіңірген геолог — барлаушы Н.Г.Мамедов , ол ҚР — ның Құрмет алтын
кітабына енгізілді .
Қоғамның негізгі мақсаттары ұлттық мәдениетті , ана тілді , тарихты
, салт — дәстүрлер мен әдет — ғұрыптарды жаңғырту , Алматы қаласындағы
Әзірбайджан халқының өмірін зерттеу және қоғам қызметіне кіретін
мәселелерді шешу үшін ұсыныстарды жасау , ҚР — ның экономикалық өмірін
зерттеу .Алматы қаласында тұратын әр түрлі ұлттардың мәдениетін дамыту мен
халықаралық қатынастарды нығайту бойынша саясат жүргізудегі өкімет
органдары мен басқа да қоғамдық ұйымдармен өзара әрекет жасауы .
Достық Үйінде орналасқан әзірбайжан жекенбілік мектебі ана тілі мен
мемлекеттік тілді , ұлттық әдет — ғұрыпты , салт — дәстүрді , фольклорды ,
әдебиет пен тарихты үйренуге септігін тигізеді . Оған тек қана
әзірбайжандықтар ғана емес , сондай — ақ басқа ұлттың балалары да қатысады
.
Орталықта ұлттық аспаптар жинақталған : тар , нагара , каманча ,
ұлттық киімдер , музыкалық жазбалар және видео касеталар .
Ән — би сабақтарына И.Әмирхановпен Л.Алазова жетекшілік етеді .
2002 жылы наурызда түрік халықтарының мәдени орталығында өткен мерекеге би
тобы қатысты ., сондай — ақ Сәлем , Голливуд ! республикалық байқауына
қатысты .

Наурыз — көктем мейрамы .

Әзірбайджан — Азиядан Еуропаға апаратын маңызды сауда жолдарындағы
әлемдік өркениеттің байырғы ошақтарының бірі , ол жарқын және көпқырлы
ұлттық өнердің , мәдениеттің , салт — дәстүр мен әдет — ғұрыптың
қалыптасуына негіз болған әлемдік көріністің шынайы жүйесі болды .
Наурыз ( көкмемнің мейрамы ) Әзірбайджанша жаңа жыл мен діни
Рамазан Байрамымен тең . Наурыз негізінен мұсылман елдерінде тойланғанымен
, ол діни мейрам емес . Дәлірек айтқанда , көктемдегі күн мен түннің
теңелуін тойлайтын , табиғаттың жаңаруын сипаттайтын мейрам .
Ғалымдардың пікірі бойынша бұл мейрамның тарихы Ежелгі
Месопотамиядан басталады . Вавилонда нисан айының ( наурыз — сәуір ) 21
бірі күні аталып өтеді және той 12 күнге созылады , әр күнің өзіне тән
дәстүрлері , ойын — сауықтары бар . Бұл тойдың шығуын әзірбайжандықтардың
ежелгі діні зороастризммен байланыстырады . Исламға дейінгі және кейінгі
кезеңдерде мейрамның аталып өтетіні анық . Кеңес дәуірінде Наурыз Байрамын
тойлау бейресми түрде болды , өйткені кеңес өкіметі бұл тойды тойлауға
тыйым салды , тіпті тойлағандарды қудалады . Дегенменкөптеген жылдар бойы
әрбір әзірбайжан отбасында наурызды тойлап , оның ғасырлық дәстүрлерін
сақтады .
Наурыз Мейрамы көкмеммен ауыл шаруашылық күндердің басталуымен жылы
күндердің шығуымен байланысты .Бұл жыл мезгілінің маңыздылығы ежелгі
дәуірден — ақ адамдар үшін сыйқырлы күштермен мәдени құнарлаумен ,
табиғаттағы өлетін және тірілетін сенімдермен байланысты көптеген салт —
дәстүрлермен әдет — ғұрыптарды тудырды . Әтетте , мейрамға дайындық бір ай
бұрын басталады , әрбір басталатын төрт апта , яғни төрт стихияның
біреуіне теңеу және соған сәйкес аталады . Алайда , кейде атаулар аймаққа
байланысты ерекшеленеді . Мейрамға дейінгі төрт сәрсенбі Су Чершенбе (
судағы сәрсенбі ) , Четыре ( оттағы сәрсенбі ) , Торпаг Чершенбе ( жердегі
сәрсенбі ) және Ахыр Чершенбе ( соңғы сәрсенбі ) . Халық сенімдері бойынша
алғашқы сәрсенбі — от , үшіншісі — жер . Төртінші сәрсенбіде — жел
ағаштардың бүршіктерін аттыртты , сонымен халық ырымдары бойынша көктем
келеді . Ғалымдардың айтулары бойынша Ширванда бұл сәрсенбілер мынадай
стихияларға арналады : алғашқысы — ауа , екіншісі — су , үшіншісі — жер ,
төртіншісі — өсімдік . Халық тың болжауы бойынша алғашқы сәрсенбіде ауа
жылынып , екіншісінде — су , үшіншісінде — жер ойанып , төртіншісінде —
ағаштар мен өсімдіктер ояана бастайды . Осы сәрсенбілердің ең маңыздысы
соңғысы Ахыр Чершенбе болып саналады . Ол кезде оқиға көініс табады . Бұл
күн барлық әзірбайжан халықының категорияларын қамтиды және әртүрлі салт —
дәстүр іс — әрекеттерімен толы болады , оның мақсаты жана жылда өзіңді , өз
отбасыңды , қоғамды , ырыспен қамтамассыз ету .
Ең ақырғы , маңызды орта ол — Ақыр Черченбе болып табылады ,
онда оқиғалар көрініс табады . Бұл күн әр түрлі әдет – ғұрып
құбылыстармен бай , Әзірбайджан халқының бүкіл категориясынан тұратын ,
өзіне , … жалғасы

Дереккөз: https://stud.kz