Сұйықтықтардағы және газдардағы диффузия

0
Заттар және материалдар Мектеп: №264 мектеп — лицей Күні: Мұғалімнің аты-жөні: Жұмалиева С Сынып: 5 Қатысқандар саны:Қатыспағандар саны: Сабақ тақырыбы Сұйықтықтардағы және газдардағы диффузия Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 5.3.1.1- бөлшектердің сұйық және газтектес заттарда таралуын түсіндіру Сабақ мақсаттары Оқушылар: — Заттың жалпы агрегаттық күйі бойынша білімді бөлшектер теориясы тұрғысынан тапсырмаларды орындайды.— Презентацияда негізінде берілген ақпаратты түсіндіреді және жаңа білімді бекіту тапсырмаларын орындайды. Жетістік критерийлері Барлық оқушылар: бөлшектердің сұйық және газтектес заттарда таралуын біледі және түсінеді.Оқушылардың басым бөлігі: — бөлшектердің сұйық және газтектес заттарда таралуын теориясы тұрғысынан түсіндіреді. Кейбір оқушылар: — Аталмыш физикалық қасиеттерін негізінде техникада және күнделікті өмірдегі қолданылу мүмкіндіктерін айтады. Тілдік мақсаттар Оқушылар біледі: Кілтті сөздермен терминдерді дұрыс қолдануды; заттың күйінің өзгерін постерге немесе диаграмма түрінде салады өздері байқаған құбылыстарын түсіндіреді және заттардың жіктелу критерийлерін талқылайды;заттарды қасиеттері бойынша жіктей алады.

Пәнге тән лексика мен терминология:Қаттығ сұйықтық, газтектес, бөлшектер, қату, буландыру, тұндыру, айдау, маталдық, температура қыздыру салқындатуДиалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер:

  • Менің ойымша су қатқанда күй …, себебі …
  • Х металл, өйткені….
  • Х металл, себебі….
  • Бөлшектердің қозғалысы …артады/кемиді, себебі …
  • Бөлшектер қатты қозғалады
  • Пәнаралық байланыстар Физика дене, матери, зат және қоспалар туралы түсінік Бастапқы білім 5.3.1.1 бөлшектердің сұйық және газтектес заттарда таралуы Сабақ барысы Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет Ресурстар Басы 1 мин АмандасуОқушыларды түгендеу 2-7 мин Тапсырма1Суреттегі заттың агрегаттық күйін анықтаңдар, егер футбол алаңындағы адардарды бөлшектер ретінде елестетер болсақ: 1.Алаңдағы; 2. Әдеттегі трибунадағы; 3. В VIP трибунадағы. Жауабы: 1) газ тектес; 2) сұйықтықтар; 3)қатты затТапсырма2Ақпараттық парақты қолданып «Өрмекші» диаграммасын құрастыру тапсырма орындау. Ол үшін сізге слайд 2 көрсетілген дей етіп карточкаларды үш топқа жинау қажет.

    Жауабы: Слайд 3

    8-12мин

    13мин

    Сабақтың мақсатына шығу Жетелеуші сұрақтар қою арқылы оқушылармен бірге сабақ мақсаттарын анықтау (слайд-1)Ауызша жұмыстар жүргізу арқылы оқушылардың дайындық деңгейін анықтау. Ол үшін мұғалім заттар мен заттардың топтарын (пішіні, түсі, мөлшері бойынша бірдей және әртүрлі) таңдап алады. Мысалы, көлемі бірдей, бірақ түсі әртүрлі бірнеше доп және текше, т.б.Ø Мына заттың түсі қандай?Ø Ол неден жасалған?Ø Оның көлемі қандай?Ø Үлкен доп нешеу? т.с.сОқулықпен жұмыс. Оқулықпен және дәптермен таныстыру. Олардың атқаратын қызметтеріне түсінік беру.№ 1 суреттің мазмұны бойынша әңгіме жүргізу.Ø Суретте кім бейнеленген?Ø Балалардың төменгі жағында бейнеленген заттарға мұқият қараңдар. Оқушы өзінің портфеліне қандай заттарды, ал бала өзінің арқа сумкасына қандай заттарды салады?

    1-ші слайдтардағы суреттерді көрсету. Осы суреттерді көрген кезде оқушыларда қандай ассоциациялар туындайтынын сұрап, ой қозғау.

    1. Табиғатта барлығы материядан құралады. Ал олай болса материя неден тұрады? ( зат)

    2. Заттың бірнеше агрегаттық күйі болады ма? Сұйық затты бір ыдыстан басқа бір ыдысқа құйып алуға болады ма? Заттың осы қасиеттері атады — … (заттың аққыштығы).

    3. Ыстық шайға қасықты салып қойып біраздан кейін ауызға салғанда қасықта температурасы қалай өзгереді? Заттың осы қасиетін … деп атайды (Электр жəне жылуөткізгіштігі)

    Егер оқушылар жауапқа шыға алмаса, қосымша(С,Б) Оқушылардың бөлшектер және олардың қалпы туралы білімдеріне шолу және олардан қатты бөлшектер, сұйықтықтар мен газдар үшін нені білдіретінін ойлануды сұраңыз.

    Сабақтың тақырыбын түсіндіру:Заттардың физикалық қасиеттері: тығыздығын, аққыштығын, жылу және электрөткізгіштігін, тапталғыштығын, иілімділігін сипаттау.

    Презентация Ортасы14-18мин Ұғыну (Жж) Оқушыларды төрт топқа бөлу:

    (С) ақпараттық парақшалар таратылады. Оқушылар ақпаратты оқып теориялық материалдарды меңгереді Әрбір топ А4 парағына мини-постер жасауға дайындалады. Топта оқушылар спикерлерді салайды, спикерлер басқаларға ақпаратты (жеткізеді) түсіндіреді.

    Басқа қатысушылар белгілі реттілікпен (сағат тілі бағыты бойынша) жылжып отырады, спикерлер бір топқа ақпаратты түсіндіріп болғанға дейін, басқа топ оқушылары күте тұрады, да ең соңында өз топтарына қайта оралады.

    Олар басқа топ спикерлерінің түсіндірген ақпараттарын өз тобының спикерлеріне жеткізеді.

    Оқушылардың жаңа түсінікті талқылап түсіну:

    Ноутбуктер

    Қосымша пайдалы видео:

    Презентация

    Деректер:

    Қосымша пайдалы ақпарат:

    Бекіту 20-37мин (Б), (Ж) Жаңа білімді бекіту. тапсырмалар парағындағы ҚБ тапсырмаларды орындау.

    Жоғарыдағы «бағалау критерийлері« арқылы оқушылар өз жұмыстарын бағалайды.

    Тапсырмалар парағы №1

    Тапсырмалар парағы №2Қосымша тапсырмалар

    Соңы38-40 мин

    Сабақ соңында оқушылар рефлексия жүргізеді:Сабақ кезінде сен не істедіңіз (тізіп), атап жазыңыз.Ойланыңыз, жұмыс жақсарту үшін, сізге нені өзгерту қажет? Жетістік шкаласы бойынша өз әрекетіңізді анықта.Төмендегі берілген фигуралардан таңдап тақтаға жапсырыңыз.

    Шкала успеха Мен жұмысты орындай алар едім . . . Менің нәтижелі жұмыс жасауыма, не жетіспегендігін бүгін түсіндім. Мен бүгін бүкіл күшімді салып жұмыс жасадым. Менде бәрі нәтижелі болды. Мен тырыстым, алайда барлығын орындай алмадым. Мен бүгін жұмысты нашар жасадым.

    Үй тапсырмасы:Жаңа білімді қайталау. Парақтағы тапсырмаларды аятау.

    рефлексия парақшалары

    С–бүкіл сыныпты оқыту әдісіТ–топтық жұмысЖж–жұптық жұмысЖ–жеке жұмыс Э–оқушы экспериментіК–мұғалімнің көрсетілімі М–мұғалімнің түсіндіруіБ–бағалау ҚТ–қауіпсіздік техникасы

    Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы Барлық оқушылар: Заттың физикалық қасиеттерін- тығыздығын, аққыштығын, электрөткізгіштігін, тапталғыштығын, иілімділігін біледі және түсінеді.Оқушылардың басым бөлігі: — заттың физикалық қасиеттерін бөлшектер теориясы тұрғысынан түсіндіреді. Кейбір оқушылар: — Аталмыш физикалық қасиеттерін негізінде техникада және күнделікті өмірдегі қолданылу мүмкіндіктерін айтады. Қауіпсіздік техникасы ережелерінің қайнаған су үшін сақтықтың стандартты шараларыТемпературалық датчиктерді пайдалануға болады. Сабақ бойынша рефлексия

    Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

    Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз. Оқушылар берілген уақытты тиімді пайдалана алды, бүгінгі сабақтың мақсатына жетті Жалпы баға Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?1: құрылымдық тапсырмаларды орындау2: оқушылардың жеке және жұптық жұмыс жасауға баулуСабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?1: құрылымдық тапысрмаларды әр сабақта қолдану 2: топпен немесе жеке жұмыс жасау үшін үнемі жетістік критерийлерін ұсынуСабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?

    №264 мектеп – лицейінің биология пәні мұғалімі:Жұмалиева Салтанат Ізетуллақызы