Әлемде жоғары білім берудегі революция басталды

0

Әлемдегі жоғары оқу орындары қатал карантин жағдайында оқуын жалғастыру мәселесіне тап болған сәттен бастап бір жылдан астам уақыт өтті. Кейбір университеттер өздерінің онлайн-платформаларын және оқу құралдарын құру жолына түсті, ал басқалары қолжетімді ашық онлайн платформаларын қолдана бастады және олардың қажеттіліктеріне бейімделе бастады. Бәріміз, мұғалімдер де, студенттер де, білім беруді түрлендіру бойынша бірегей жаһандық эксперименттің қатысушылары болдық. Бүгінгі таңда онлайн-құралдар, толықтырылған және виртуалды шындық платформалары білім беруді мәңгі өзгертетіні анық.

Бүгінгі таңда барлық дайындық аралас режимде өтіп жатқанымен, енгізу бірнеше жыл бұрын жүргізілуі мүмкін жаңа құралдар оқу процесін оңтайландыруға мүмкіндік берді. Бүгінгі күні студенттер базалық курстарды қашықтықтан ыңғайлы түрде өтіп, бос уақытты ғылыми негізде, жеке тапсырмалар мен тәлімгерлікте оқуға қолдана алады.

Әлемдегі жоғары оқу орындары жоғары сапалы кең жолақты Интернет, заманауи компьютерлер мен техникалық жабдықтар (камералар, микрофондар, экрандар және т.б.), жоғары оқу орындарындағы қуатты серверлер сияқты қажетті технологиялық құралдар мен құралдарды сатып алу және орнату мәселесін шешті. Интерактивті оқыту жүйесін басқара алатын жоғары білікті ІТ персоналы.

Әрине, жаңа онлайн құралдар университеттерге пандемиялық дағдарыс пен карантиндік жағдайлардан аман-есен шығуға және тиімді білім беру үдерісін құруға көмектеседі. Алайда менің көптеген әріптестерім онлайн-құралдар дәстүрлі университеттік білімнің орнын толығымен толтыра алмайды деп санайды. Өйткені, мұндай дайындық мұғалім мен оқушының, қоғамдық өмірдің және сол сияқтылардың тығыз ынтымақтастығын көздейді. Әрине, карантин мен пандемиядан аман өтіп, студенттер өздерінің университеттерінің аудиторияларына оралады, бірақ жаңа оқыту құралдары оны динамикалық және тиімді етеді.

Еске сала кетейік, Қазақстанда коронавирустың таралуына қарсы карантин енгізілді және ұлттық жоғары білім беру жүйесі 2020 жылдың қыркүйек айынан бастап оқу процесін қашықтықтан оқыту жүйесіне көшті. Әлемде қашықтықтан оқыту мәселесі қалай шешілді.

Әлемдегі барлық жетекші университеттер сабақ жүргізетін ғимараттарда оқу процесін тоқтатып, оқу процесін онлайн режимінде ауыстыру қажеттілігімен бетпе — бет келді. Мұндай университеттерде тиісті онлайн әзірлемелер мен ресурстар болғанына қарамастан, сонымен қатар, барлық профессорлар мен оқытушылардың онлайн режимінде оқытуда тәжірибесі болмағандықтан, оқу процесін онлайн режимінде толық аударуда қиындықтар болды.

Американдық Принстон университеті профессорлар мен оқытушылар үшін жеке парақ құрды, онда онлайн режимінде курстарды ұйымдастыру үшін ашық платформаларды қалай пайдалану керектігі түсіндірілді. Атап айтқанда, Принстон университеті өзінің оқытушыларына курстарды өткізу үшін Blackboard мен Canvas сияқты платформаларды пайдалануға немесе онлайн — аудио немесе видео конференциялар сабақтарын ұйымдастыруға арналған масштабты пайдалануға кеңес береді. Парақта осы платформалардың әрқайсысын қадамдық сипаттамамен қалай пайдалану керектігі туралы нақты нұсқаулар берілген — бейнелерді, материалдарды қалай жазуға, сайттарда тесттер ұйымдастыруға және т. б.

Ал, Гарвард университеті сонымен қатар қашықтықтан оқытуға көшті және оқытушылар мен студенттерді бірдей Canvas мен Zoom платформаларды оқу процесінде қолдануға шақырды. Сонымен қатар, профессор — оқытушылар құрамы үшін онлайн режимінде оқытуды ұйымдастыру туралы өте егжей — тегжейлі нұсқаулық жасалды: бейне материалдарды жазудан бастап, презентацияға дайын шаблондарды қолдана отырып, онлайн — видео — конференция түрінде сабақтарды дұрыс ұйымдастыруға дейін.

Біз қашықтықтан білім алуға көшу әлемге әйгілі университеттер үшін де оңай емес екенін көреміз. Ұлыбритания ғалымдардың айтуынша, профессорларға студенттерді онлайн — пікірталасқа қалай тартуға және білімдерін тереңдетуге үйрету қажет. Интернеттегі жақсы оқыту студенттерге ақпарат беріп қана қоймай, материалды оқуға шақыруды да ұмытпаған жөн. Жақсы ұйымдастырылған онлайн оқыту жақсы жоспарлауды және мұқият дизайнды қажет етеді.

Осылайша, әлемдік білім беру жүйесінде революция басталды. Әлемдік білім беру ортасы мен білім беру мекемелері жаңа сынақтарға, білім беру бағдарламаларының парадигмасындағы өзгерістерге дайындалуы керек, сонымен бірге өздерін өзгертуге дайын болуға және жаңа нәрселерге ашық болуға тиіс.

Керімсал Жұбатқанов, Қазақ — Орыс халықаралық университетінің доценті, тарих ғылымдарының кандидаты