Торғай қаласының рухани мәдениетінің тарихы мен қазіргі жағдайы туралы қазақша
Провинциялық Серпухов Ресей мемлекетінің символына үміткер бола алады. Иван Калитаның негізі қаланған, ол оның немересі-князь Владимир Андреевич Храбрыйдың «қайтыс» бас қаласына айналды.
Мәскеу Алексий Митрополиті тәрбиеленген Князь Владимир тек қорғаныс бекінісін ғана емес. Бұл Мәскеу княздігінің оңтүстігіндегі православиелік сенім болды. Богородицаның Владычица құрметіне Мәскеу Митрополитінің князьінің тәлімгері 1360 жылда Владычицы Владычица монастырь нардың төменгі жағасында негіздеді. Монастырь соборы «Богородицаның храмына Кіріспе»мерекесінің құрметіне Введенский деп аталды. Бірақ Владыка Алексий тағы бір маңызды идеяны салды: Русьдің «храмға кіріспе». Ұлттық жаңғыру ортасы – Ұлт бірлігі мен күш-қуат негізі Храм болды.
Митрополит Алексий князь Владимир Андреевич шәкірті өзінің тәлімгері қызметін жалғастыруда. Оның шақыруы бойынша Серпухов Сергий Радонежский келеді және 1374 жылда Высоцкийдің монастырьының негізін дамытады. Бұл монастырь Ресейдің ағарту орталықтарының бірі болды.
Ақыр соңында, орыс халқы мен Русь өз-өзін тануы оянған ең басты оқиға ресейлік мемлекет болды: Куликов өрісіндегі татар-моңғол әскерімен шайқас. Владимир Андреевичтің князьінің қолбасшылығымен Серпухов қуаңшылықты полк 1380 жылда ұрысқа кірді және оның нәтижесін орыс пайдасына шешті.
Жоқ, татарлар әлі созылды, бірақ олар орыс мемлекетін орталықтандыру негіздерін сындыра алмады.
Сол ұлы күндерден мұраға не қалды? Жүз жыл бұрын жарық көрген» г. Серпухов шіркеулер мен монастырьлер альбомы » жоғалту ауыртпалығын түсінуге мүмкіндік береді. Бірақ қалпына келтірілетін ғибадатханалардың айқайлылығы былай дейді: сеніңіз және сендерге сеніңіз.
1. Серпуховский Высоцкий ерлер монастырі
Ол 1374 жылы Серпухов князі Владимир Андреевич Храбрдың қасиетті Сергий Радонежскийдің батасы бойынша негізін қалады. Өзінің «Высоцкий» атауы Высоцкийдің монастырі және бірінші настоятели жоғары негізде шақырған ежелгі жерде орналасқан жерден монастырь алды.
Серпуховский Высоцкий ерлер монастырі-Ресейдің ең көне монастырьлерінің бірі. Ол орыс қасиетті Сергий Радонежскидің жер Игуменімен негізделген тоғыз обител қатарына кіреді. Оның пайда болу уақыты 1373 жылға жатады. Алғашқы настоятели сапасын…, атақты » сонме Радонежских әулиелер, монах атындағы киелі Афанасий Высоцкий аға, Афанасий Высоцкий кіші және Никита Серпуховский болып табылған оқушыларымен, аса мәртебелі сергийдің. Монастырьдің негізі сондай — ақ қасиетті князь Владимир Андреевич Донскийдің (Храбрый) — Куликовск шайқасының даңқты кейіпкері, Святый благоверный князь Димитрий Донскийдің немере ағасы және сенімді князь Владимир Андреевич Донскийдің есімімен байланысты.
1373 жылдың жазында Алтын Орданың полкалары Рязан княздігіне қатыгез шабуыл жасады. «Христос сүйгіш князь Володимир Андреевич» жау шабуылы жағдайында предградий қызметін атқара алатын, ал бейбітшілік күндері жаңа орыс град намазын әшекейлеп, сақтар еді, — «бяше бо князь любяй монастри және мнишь шинасын ұлы въздайдың құрметіне».
Қасиетті Афанасий Высоцкий үлкен қызғаныш ғибадатхананы салуға жалбарақат жасамаған, қасиетті князь Владимир Андреевичтің көмегімен монастырды жасауға кірісті. Халық саны біртіндеп өсті. Олардың арасында қасиетті Афанасий көп ұзамай өз өмірінің ғибадатханасын сұрап, лайықты шәкірттерге ие болды:қасиетті Никон Радонежский мен Афанасий Высоцкий кіші. Осы орайда, діни экстремизм мен терроризмге қарсы іс-қимыл жөніндегі 2013-2017 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасын іске асыру мақсатында, Діни экстремизм мен терроризмге қарсы іс-қимыл жөніндегі 2013-2017 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламаны іске асыру жөніндегі іс-шаралар жоспары бекітілді. Бұл бағыт ол өзінің Высоцкасымен ерекше дамыды, соның арқасында ол жақында Ресейде Византизм орталығының мәнін алды.
Монастырьдың 1381 жылдың көктемінде қайтадан Преводобный Сергий келді. Ол Зачатьев соборы және тас шіркеуі-Пресвятой Богородицаның жамылғысының құрметіне қасиетті Киприанның сүйемелдеуімен. «Игумена Афанасий және митрополит Киприана көп жылдарға байланыстырды әулиелер ер узами рухани достық. 1387 жылы Киелі Сергийдің батасы бойынша қасиетті Афанасий Киприанмен бірге орыс шіркеуі үшін Құдайға қызмет кітаптарын есептен шығару мақсатында Патшаградқа кетті. Оқушылармен бірге ол құрған книгописную шеберхана, онда жұмыс атқарды аударымдармен святоотеческих туындысы. Қасиетті Афанасий Высоцкийдің еңбектерінің тәжі «ОКО церковное» Құдайға қызмет Жарғы болды, оның негізі Иерусалим Құдайға қызмет Жарғы, грек тілінен аударылған, 1401 жылы өңделген және толықтырылған. Бұл еңбек үшін ол патшаның жер жолын аяқтай отырып, Отанына оралудан бас тартты. «ОКО церковное» Құдайға қызмет Жарғысының негізі болып табылады, осы күнге дейін Орыс Православие Шіркеуі басшылыққа алады.
Екінші қасиетті игумен Высоцкийдің монастырі қасиетті Афанасий кіші болды. Астанада 1375 жылы двенадцатилетним отроком келді ол Жоғары бола тұра, ыстық ықылас иноческой. Ол өзінің сүйікті ұстазы Афанасийдің басшылығымен монашенің көп жылдық мектебін өтіп, 1387 жылы оған настоительство қабылдады. Ислам дінін ұстанушылар мен діндарлар арасындағы қарым-қатынасты нығайтып, Ислам дінін ұстанушылар мен діндарлар арасындағы қарым-қатынасты нығайтып, Ислам дінін ұстанушылар мен діндарлар арасындағы қарым-қатынасты нығайтып, Ислам дінін ұстанушылар мен діндарлар арасындағы қарым-қатынасты нығайтып келеді. Екінші игумен бауырластығы үшін мейірбандық бөтен өмірдің үлгісі болып табылады:»бойтұмсық болды, бекетте бекініс болды, дұғаларда леностен емес, қайыршылықта терпелив болды». Қарамастан көптеген қорғаншылық және шаруашылық қамқорлық игумен Афанасий тұрақты тағайындалды «аскетическом ерлігі мен өмір благодать великих чудес Мырзалар» прияв, почитался братией ретінде чудотворец. 33 жасында «қарттық өмір сүруден» ауыр бөтен ерліктердің салдарынан Құдайдың алқабы пайда болды. Жерлеу сәтінен бастап қасиетті Афанасий ғажайыптармен танымал болды. Осы күнге дейін оның қасиетті қуаттары адамдарға рақымды сауықтырады. 1571 жылы агарянның шапқыншылығы кезінде ақ атқа үлкен жезломы бар Найзағайлы салт атты бейнесінде ол өзінің қала мен туған қоныстарын әкелді. Содан бері қасиетті Афанасий Кіші Серпуховтың көктегі қамқоршысы ретінде құрметтеледі.
1395-да шіркеу құдайы Никитаның үшінші қасиетті игуменіне, ағасы мен шәкірті Сергийге көшті. Бірінші Никита он тоғыз жыл бойы монастыремді табысты басқарды және сан архимандрит болды, ол сол кезде тек ең маңызды монастырьдің настоятели сіңірді. Ол өмір сүруді қатаң ақталмаған ерлікпен және аббаттандыру туралы үздіксіз қамқорлықпен жүргізді. Едыгеяның 1408 жылдағы қираған шабуылынан кейін настоительные подобной Никиты көбейтілді, және қозғалмалы өмір одан да шиеленісе түсті. Еңбек сіңірген еңбектерінен ол көзінен айырылып, 1414 жылы тыныштыққа кетіп, Боровской жоғары-Покровский монастырына өтті. Монастырьды бірінші үш қасиетті настоятельмен басқару уақыты Үлкен Афанасий, кіші Афанасий және Никитою оның қасиетті сорокалетиясын құрады және ең қымбат бет ретінде ежелгі Высоцкая обители тарихына кірді.
ХХ ғасырдағы Высоцкий монастырьдің тарихы.
Монастырь тарихында жаңа богобор билігі дәуірінің Ресейде келуімен ең қайғылы беттердің бірі ашылды. 1918 жылы қараша айында 5-ші Земгал латыш атқыштар полкінің 4 ротасын алды. Бір жылға жуық көне қабырғалардың астында қарател дезертирствода атылған. Олардың кеткенінен кейін монастырдың бір бөлігі губерниялық концентрациялық лагерьге кетті.
Осы жылдары Высоцкая обитель Орыс Православиелік бейбіт құрылымға қарсы қара шайтан күштерінің аяусыз соғыс майданының зрим сызығына айналады. Бірақ архимандрит пантелеимонмен басшылығындағы монастырьдің бауырластығы Құдайдың рақымымен басқарылатын, өзінің мінажат еңбектерін жалғастыра берді, дәстүрлі монаше өмір салты мен күнделікті шіркеу-қызметтік құрылысты қатты сақтап. Шыдамдылық үшін марапат ретінде 1924 жылдың жазында Қасиетті Патриарх Тихон монастырға бару бауырластар мен қауым үшін болды.
1928 жылы билік Высоцкий монастырьын жабады. Тек Покровский храмы шіркеу ретінде әрекет етті. 1931 жылы монастырь өз қызметін тоқтатты. Оның орнында архитектуралық ансамбль қабырғаларында жаңа өмір иелері бұрынғы монастырларға типтік пайдалануды ұйымдастырды. Жарты ғасыр бойы әр түрлі кезеңдерде мұнда ұйымдар мен мекемелер, казармалар, қоймалар, гараждар, коммуналдық пәтерлер мен Үй жануарларына арналған қоралар орналасқан. Сол уақытта үш мұнара және қабырғалардың үлкен бөлігі қираған. Монастырлық кешен тез тозған, және онда қайта қалпына келтіру жұмыстары басталды, оның барысында 1967 жылы «тарихи және мәдени құндылығы жоқ ретінде» афония және Радонеж Сергиясының қасиетті ғибадатханасының құрметіне тамаша храм бұзылды.
Орыс Православие Шіркеуінің Қасиетті Синодының 1991 жылдың 25 наурызы Серпухов Высоцкийдің ер монастырының ашылуы және қайта түлеуі туралы шешім қабылдады. Настоятелі қойылды архимандрит Иосиф (Балабанов). Монастырдың салтанатты ашылуы 1991 жылғы жарқын Седмицаның сәрсенбі күні кіші Афанасияны еске алу күнінде жасалды. Алғашқы қызметтер ұлы Василий, Григорий Богослов және Иоанн Златоустың үш қасиетті Шіркеуінде өтті. Осы уақыттан бастап Высоцкийдің ғибадатханасының намаз және еңбек өмірі, оның сыртқы және ішкі рухани жасампаздығы қайта жанданды.
1994 жылы 24 қыркүйекте қасиетті мощей Святой мощей Святой мощей Святой Афанасий Высоцкий кіші, ал 1995 жылдың 25 қыркүйегінде, қасиетті Афанасий Высоцкий кіші, монастырьға Қасиетті Патриарх Алексий II келді.
2001 жылдан бастап ғибадатханада «Барлық әулиелер»үшін қалпына келтіру жұмыстары басталды. Революциядан кейінгі уақытта оның үйілген жерінде бейіттер ашылды, тоналып, қираған, бір кездері әдемі храм қирауға айналды. Қазіргі уақытта тағы екі ғибадатханада қалпына келтіру жұмыстары жүргізілуде. Олар екеуі де Зачатьев соборының солтүстік бөлігінде орналасқан: Жоғарғы галереяның соңында — Богородицаның Рождество придельный шіркеуі және төменгі астында, афонскийдің қасиетті Афанасийінің атына кішкентай храм.
2005 жылдың 28 шілдесі Куликов шайқасының 625-жылдығын тойлауына байланысты, осы ұлы шайқастың жеңу нәтижесін шешкен Засадный полкімен басқарған Куликов шайқасының батырларының бірі Владимир Андреевич Храбрыйдың Серпуховскийдің еске алу күні, Высоцкий монастырь Қасиетті Патриарх Алексий II келді. Куликов алаңында қаза тапқан жауынгерлер бойынша монастырлық алаңдағы Зачатьев соборының жанында панихид қызметі болды, ал собордың ұшуында Қасиетті Патриарх Алексий II Өшпейтін шамды өртеп. Сондай-ақ Қасиетті Патриарх Владимир Андреевич Серпуховский князьінің атымен аталатын әскери-патриоттық клубтың Высоцк монастырына негізделген туды сыйға тартты.
«Қазақстан мұсылмандары діни басқармасы» республикалық ислами діни бірлестігінің «Әбу Бәкір Сыддық медресесі» республикалық ислами діни бірлестігінің «Әбу Бәкір Сыддық медресесі» республикалық ислами діни бірлестігінің «Әбу Бәкір Сыддық медресесі» жеке мекемесі Монастырь өмірі көп қырлы, бірақ оның басты мақсаты-жанымызды құтқару және мұқтаждарға рухани көмек көрсету. Монастырда күн сайын литургия аяқталғаннан кейін Құдай Анасының керемет жолмен «өтелмейтін тостаған»алдында құдайға құлшылық етудің толық шеңбері жасалады. 1998 жылдан бастап настоятель игумен Кириллмен (Костиков) басқаратын монастырьдің аздаған бауырластығы қиын дұға ету еңбегін алып келеді, қалпына келтіру жұмыстарына қатысады, монастырь мен оның ғибадатханаларының тазалығы мен игілігіне қамқорлық жасайды, обители шаруашылығын жүргізеді, қажылық етушілерді қабылдайды. Монастырьға келушілердің көбі және көпшілігі обители қабырғаларында ерекше дұға көңіл-күй, өкіну мен тазартуға ұмтылу, Пресвятой Богородица үйінде жан тыныштығын атап өтеді.
XIV ғасырда киелі Сергийдің қасиетті қолымен «жоғары» көтерілген намаз лампада әлемді православиелік сенім жарығымен толықтыруды жалғастырады.
2. Введенский Владычный әйел монастырі
Монастырь негізі.
Серпухов жерінде ең көне Введенский Владычный монастырь 1360 жылы Митрополит Алексий, Мәскеу және бүкіл Ресей ғажайыптарышымен негізін қалады. Монастырь Құдай Анасының ерекше бөлінуімен пайда болды-святитель Алексий оның иконасынан шыққан глас естіді: «Алексие, вобает тебе монастырь менің атам қоюға, купно және өзіне есте». «Града Серпухов шегінде» монастырын салуға арналған орын, Нары өзенінің оң жақ жағалауындағы дремучевой Қарағайлы бордың арасында керемет түрде көрсетілді, және онда Пресвятой Богородицаның жер өмірінің оқиғасы — оның ғибадатханаға Тұщы енгізу, — оның құрметіне монастырь тұрғызылды. Ғибадатханашы, еркіне бағына Божией және Владычицы Богородицаның приготовляет қатан үшін монастырь жібереді аға оқыт. Варлаама монастырь құру орнын қарау. Ғибадатханашы бұйрық берді, сонда жасалды хабарлауға және оны көру үшін өзіне, өз көзімен. Варлаам орын тауып, сол жерде көшті, ал түнде, темір және мыс тамырларының ұлы дыбысын ести отырып, Ием мұнда монастырь қоюға болатынын ойлады. Ол қуанышты болды және бұл туралы Алексий хабарлады. Аз уақыттан кейін Алексийдің өзі Серпуховқа келіп, көп орын алды, орын оған өте ұнамады, себебі жарамсыз болып көрінді. Кенеттен түнде сол жерде ескі Варлаам сияқты естіді, тіпті глас монастырь қоюға болды. Және ол сол кезде оған бағынады және шіркеуді ағаш салуға мәжбүр етті, Варлаамды құрылысшы етіп тағайындады. Уақыт өткен соң және тас шіркеуі 1362 жылы трапезды қойды.
1377 жылдың 5 мамыры әлеммен Варлаам құрушы Құдайға қуылды және оның өсиеті бойынша шіркеу папертьюінің астында жерленді, өйткені ол былай деді: «Мен әрқашан Богородицаның Пресвятыя шіркеуін оқтындай мені Жерлеңіз». Сол 1377 жылда Владычный монастырьдің Серпуховскқа арналған Алексийдің ғибадатханасының өкімі бойынша прептің көрінісі бойынша Пресвятой Богородицаны енгізу иконасы жазды. Варлаам Серпуховский. Шіркеу ғибадатханасында салынған бұл иконалар, көптеген ғасырлардың жалғасы монастырьдің басты ғибадатханасы болды және ғажайыптар ретінде бүкілцерковтық құрметтелді.
Храмдар мен ғибадатханалар.
XV ғасырдың соңында – XVI ғасырдың басында солтүстік жағынан ежелгі Введенский соборына Мәскеу Алексийінің святителя жапсарлас салынған. Оның астында дұға ету ерліктері немесе бай салымдарға арналған үйсін орнатылды. XVI ғасырдың соңында монастырда Борис Годуновтың патшасының қаражатына Әулие ұлы ұлы ғұлама Георгий құрметіне екі қабатты тас храм салынды.
1599 жылы қасиетті қақпалардың үстінде игумен Васианмен анкир Феодотының қасиетті мученик шіркеуі салынды. 1834 жылы ол қайта тұрғызылды және құтқарушының өнімсіз бейнесінің құрметіне мәскеулік Филаретпен қастерлеген.
Әулие ұлы ғұлама Георгий ғибадатханасының керемет иконасы туралы аңыз, мен өзіңнің алдында жау шапқыншылығы туралы монахтар ескертіп, шам жанып тұрғанын айтады. Монастырда, сондай-ақ қасиетті мученик Иоанн Воиннің керемет иконы болды. 1607 жылы бойынша повелению василийының Иоанновича Шу да мекені болды келтіре чудотворный бейнесі әулие царевича Айбек Угличского. Иконадағы чекан жазуы, екінші өз атының әскерлерін үстінен Серпуховтың жеңісі оған берілді деп Айтады. Монастырда басқа да керемет икондар да оқылды.
XVII ғасырдағы монастырь тарихы XX ғасыр.
XVII ғасырдың соңынан обитель үлкен материалдық қиындықтарды бастан кешірді. Ол өз дербестігін жоғалтты және көрші Высоцкий монастырына, Мәскеу Заиконоспасскийге жазылған. 1727 жылы Владычный монастырь қайтадан дербес болды, бірақ нағыз құлдырауда болды: Құдайға құлшылық мүлде тоқтады, бауырластар тарады, келлии және храмдар іске қосуға келді.
1806 жылда Мәскеу Платон митрополиті (Левшин) өзінің архипастырлық назарын Владычной обительге аударды және I-ші Александрдың императорынан оны әйелдік деп өзгертуге рұқсат сұрады. Осы уақыттан бастап көзге көрінбейтін обители гүлдейді. XIX ғасырдың ағымында қасиетті храмдар жаңартылып, көркейтілді, жаңа тас корпустары, көптеген қажылыққа арналған қонақ үйлер салынды,зертхана мен үй дәріханасы бар аурухана құрылды. Монастырдың жанында үлкен шаруашылық болды: бақшалар, бақтар, шабындық және жыртылған жерлер, 180 ондаған орман, мал ауласы, аралар.
Жүзжылдықтың ортасына қарай халық саны 300-ге дейін өсті. Олардың арасында шынайы игі қозғалыстар болды, олардың киелі өмірі туралы естелік біздің күнге дейін сақталды.
Атымен аға оқыт. Варлаама 1878 жылы Құдай Анасының керемет иконасының «өтелмейтін тостаған» құбылысына байланысты.
1919 жылы жабылуға дейін обитель гүлдене түсті. Онда 400-ге жуық тұрғын үй тұрғызылды,ғимарат пен аумақ абаттандырылып, безендірілді. Қайырымдылық қызметі кең дамыды: богадельня болды, медициналық көмек тегін көрсетілді, дәрі-дәрмектер берілді.
Монастырь жабық және апалы-сіңлілер қоныстанған кезде, аумағында «Қызыл әскер» мектебі орналасқан, содан кейін оның базасында орта әскери училище құрылды. Монастырь Авиагородок деп аталды.
1978 жылы училище аумақты босатты, содан бері ол иесі жоқ. Монастырь 17 жыл ішінде жойылды. Оны кірпіштермен гараждар мен саяжайларға лақтырды. Монастырь 90-шы жылдардың шептері терезелердің орнына қираған құлаулармен, жартылай бұзылған күйде бір шатырсыз өтті.
1995 жылдың 5 мамырында Құдайдың мейірімділігі бойынша Қасиетті Синод Введенский Владычный монастырында монахинь Алексияны (Петровты) настоитель етіп тағайындады. Бұл оқиға обители жылнамасының жаңа тарауында бірінші бет болды.
#Торғай #қаласының #рухани #мәдениетінің #тарихы #мен #қазіргі #жағдайы
Рақмет ретінде жарнаманы баса кетіңіз