Іскерлік қарым-қатынас дегеніміз не | туралы қазақша
Қарым – қатынас-бірлескен қызмет қажеттілігінен туындайтын және ақпарат алмасуды, өзара іс-қимылдың бірыңғай стратегиясын әзірлеуді, басқа адамды қабылдау мен түсінуді қамтитын адамдар арасындағы байланыстарды орнату мен дамытудың күрделі көпжоспарлы процесі.
Мінез-құлқы мен мазмұны бойынша қарым-қатынас формальды (іскерлік) және формальды (зайырлы, қарапайым, тұрмыстық) болады.
Іскерлік қарым – қатынас-бұл белгілі бір нәтижеге қол жеткізуді, нақты проблеманы шешуді немесе белгілі бір мақсаттарды іске асыруды көздейтін іс-әрекет, Ақпарат және тәжірибе алмасу жүргізілетін өзара байланыс және өзара іс-қимыл процесі.
Жалпы іскерлік қарым-қатынас әдеттегі (бейресми) процесте өз шешімін талап ететін мақсат пен нақты міндеттер қойылуымен ерекшеленеді. Іскерлік қарым-қатынаста біз серіктеспен өзара іс-қимылды тоқтатпаймыз (кем дегенде екі тарап үшін шығынсыз). Әдеттегі достық қарым-қатынаста көбінесе нақты міндеттер қойылмайды, белгілі бір мақсаттар көзделмейді. Мұндай қарым-қатынасты (қатысушылардың қалауы бойынша) кез келген уақытта тоқтатуға болады.
Іскерлік қарым-қатынасты шартты түрде тікелей (тікелей байланысқа) және жанама (әріптестер арасында кеңістік-уақытша қашықтық болғанда) бөлуге болады.
Тікелей іскерлік қарым-қатынас нәтижелі, эмоционалдық әсер ету және жанама қарым-қатынас күшінде болады, онда тікелей әлеуметтік-психологиялық тетіктер жұмыс істейді.
Іскерлік қарым-қатынастың сипаттамасы мен мазмұны.
Қарым-қатынастың екі түрі бар: вербалды және вербалды емес. Сөз арқылы жүргізілетін қарым-қатынас вербалды деп аталады . Бейвербальды емес қарым-қатынас кезінде ақпаратты беру құралы бейвербальды емес белгілер (позалар, қаңылтырлар, мимика, интонация, көзқарастар және т.б.) болып табылады.
Сөз адамның зияткерлік ой-өрісін дәл және бейтарап бекітуге, бір мағыналы түсіндірілетін хабарламаларды тарату құралы ретінде қызмет етуге қабілетті. Сондықтан да сөз әртүрлі ғылыми идеяларды бекіту және беру, сондай-ақ бірлескен қызметті үйлестіру үшін, адамның жан дүниесінің күйзелісін, оның адамдармен қарым-қатынасын ұғыну үшін табысты қолданылады.
Қарым-қатынастың бейвербальды құралдары көбінесе әңгімелесушімен эмоционалдық қарым-қатынас орнату және оны әңгімелесу барысында қолдау үшін, адамның өзін қаншалықты жақсы білгенін бекіту үшін, сондай-ақ адамдар шын мәнінде басқаларды ойлайтыны туралы ақпарат алу үшін пайдаланылады.
Қарым-қатынас процесіндегі әсер ету механизмдері.
Жұқтыруды адамның белгілі бір психикалық жай-күйіне бейсаналық, бейтаныс бейтаныс бейтаныс бейтаныс, бейтаныс бейтаныс бейтаныс бейтаныс деп анықтауға болады. Ол белгілі бір эмоциялық жағдайды немесе психикалық көңіл-күйді беру арқылы көрінеді.
Иман – бұл бір адамның екінші адамға мақсатты бағытталған емес әсері. Енгізу кезінде оны сыни емес қабылдауға негізделген ақпаратты беру процесі жүзеге асырылады.
Сенім. Әсер логикалық негіздеменің көмегімен ақпаратты қабылдайтын адамнан келісімге қол жеткізу үшін жасалған.
Еліктеу . Оның ерекшелігі, жұқтыру мен тұншықтырудан айырмашылығы, мұнда басқа адамның мінез-құлқының сыртқы белгілерін қарапайым қабылдау емес, олардың көрсеткен мінез-құлқының белгілері мен бейнелерін жаңғырту жүзеге асырылады.
Іскерлік қарым-қатынас құрылымын онда өзара байланысты үш тарапты: коммуникативтік, интерактивті және перцептивті бөліп көрсету жолымен сипаттауға болады.
Іскерлік қарым-қатынастың коммуникативтік жағы . Нақты коммуникацияның мазмұны әр түрлі болуы мүмкін: жаңалықтарды талқылау, ауа райы туралы хабар немесе саясат туралы дау, серіктестермен іскерлік мәселелерді шешу және т. б. қарым-қатынас коммуникациясы оның қатысушылары үшін әрқашан маңызды, өйткені хабарламалармен алмасу себепсіз емес, қандай да бір мақсаттарға жету, қандай да бір қажеттіліктерді қанағаттандыру және т. б. үшін.
Іскерлік қарым-қатынастың интерактивті жағы адамдар арасындағы өзара іс-қимылды ұйымдастыру болып табылады, яғни білім мен идеялармен ғана емес, сонымен қатар іс-әрекеттермен де алмасуда. Іс – әрекет-қарым-қатынастың басты мазмұны. Оны сипаттай отырып, біз жиі әрекет терминдерін қолданамыз. Мысалы, «ол маған соққы берді «немесе»ол маған бағынды». Сондай-ақ, іс-әрекеттер мен жағдайды салыстыра білу өте маңызды. Өйткені, бір жағдай серіктестермен әртүрлі «оқылуы» мүмкін және тиісінше олардың бір жағдайдағы іс-әрекеттері әртүрлі болуы мүмкін.
Іскерлік қарым-қатынастың перцептивті жағы серіктестердің өзара қарым-қатынас бойынша бір-бірін қабылдау процесін және осы негізде өзара түсіністікті орнатуды білдіреді. Адаммен сөйлесе отырып, біз оны «оқимыз», және бұл «жүгіртпе оқу» оның мінез-құлқын түсінуге мүмкіндік береді. Тек кейбір мінез-құлықты түсіну ғана емес, сонымен қатар негіздерді, бастауларды, қозғаушы күштер мен механизмдерді түсіну өте маңызды.
Іскерлік қарым-қатынас әр түрлі формада жүзеге асырылады:
* іскерлік әңгіме,
* іскерлік келіссөздер,
* іскерлік кеңестер,
* көпшілік алдында сөйлеу.
Іскерлік қарым-қатынастар тәжірибесі тұлғааралық қарым-қатынасқа байланысты мәселелерді шешуде көп нәрсе серіктестер (әңгімелесушілер) бір-бірімен қарым-қатынас жасай алатынына байланысты екенін көрсетеді. Іскерлік қарым-қатынас түрлерінің әр түрлілігі кезінде іскерлік әңгімелесу ең көп таралған және жиі қолданылатын болып табылады.
Іскерлік әңгіме деп өз ұйымдары мен фирмаларынан іскерлік қарым-қатынас орнату, іскерлік мәселелерді шешу немесе оларды шешуге конструктивті көзқарас жасау үшін қажетті өкілеттіктері бар әңгімелесушілер арасындағы тілдік қарым-қатынасты түсінеді.
Іскерлік әңгіме сұхбаттасушыны сіздің ұстанымыңыздың негізділігіне оның келісілуі және қолдауы үшін сендірудің ең қолайлы, көбінесе жалғыз мүмкіндігі болып табылады. Осылайша, іскерлік әңгімелесудің басты міндеттерінің бірі-серіктестің нақты ұсыныстарды қабылдауға сендіру.
Іскерлік әңгіме бірқатар маңызды функцияларды орындайды:
— бір іскерлік саладағы қызметкерлердің өзара қарым-қатынасы;
— жұмыс идеялары мен ойларын бірлесіп іздеу, ұсыну және жедел жасау;
— басталған іскерлік іс-шараларды бақылау және үйлестіру;
— іскерлік байланыстарды қолдау;
— іскерлік белсенділікті ынталандыру.
Іскерлік сұхбаттың негізгі кезеңдері:
— әңгіме басы;
— серіктестерді ақпараттандыру;
— ұсынылған ережелерді дәлелдеу;
— шешімдер қабылдау;
— әңгімені аяқтау.
Даулы жағдай.
1. Жанжал туындады еңбек қызметкері «фирмасының Авита», және менің директоры.
2. Менің демалыс күні.
3. Менің театрға билет осы күні, ал менің директор сұрайды жұмысқа-мерзімді тапсырыс.
4. Опциялар:
· Жұмысқа шығу.
* Директорға бас тарту.
· Басқа қызметкерді орнына жұмысқа шығуды сұраңыз.
* Театрға сапарды фирманың есебінен басқа күнге ауыстыру.
5. Осы жанжалды жағдайда соңғы нұсқа таңдалды. Оны мінсіз деп санауға болады, өйткені екі тараптың да мүдделері ескерілді.
Этикалық шешім қабылдау.
: – Басшысы темекі фабрикалары. Менің өндірісім жоғары табысты, бірақ кәсіпорын өнімі тұтынушының денсаулығына зиян келтіреді.
Жағдайға қатысушылар : мен-фабрика басшысы, менің кәсіпорынымның қызметкерлері, темекі өнімдерін тұтынушылар.
Жағдайға қатысушылардың құқықтары мен міндеттері :
Менің құқықтары мен міндеттері кәсіпорын басшысы.
Кәсіпорын ұжымы құқығы еңбек құқығы жалақы, әлеуметтік жеңілдіктер. Ұжым өзінің өндірістік функцияларын адал орындауға міндетті.
Тұтынушының денсаулыққа өнімді тұтынудан келтірілген зиян туралы ақпаратқа ие болуға құқығы бар, сондай-ақ өзіне осы өнімді тұтынуды өзі шешуге құқығы бар немесе жоқ. Тұтынушы өзі тұтынатын өнімді төлеуге міндетті.
Ықтимал нұсқалардың салдары мен себептері:
1. Тұтынушыларды өнімнің зияны туралы хабардар ету бойынша іс-шаралар кешенін жүргізу.
Салдары: өндіріске қосымша салымдар қызметкерлердің кірістеріне әсер етеді. Тұтынушы өнімнің зияны туралы көбірек хабардар болады.
Уәждер : тұтынушыға қатысты адалдық, адалдық, адалдық.
2. Өнімнің құрамындағы зиянды заттардың санын азайту.
Салдары: тұтынушы аз зиянды өнімге ие болады.
Себептері: тұтынушыға адалдық танытуы.
3. Жабу кәсіпорын.
Салдары: мен және менің ұжымым жұмыс істемей қалады.
Уәждер: адалдық, адалдық, тұтынушыға адалдық.
4. Ештеңе өзгертпеңіз.
Салдары: бәрі ескі қалады.
Себептер : кәсіпорын ұжымына қатысты адалдық.
#Іскерлік #қарымқатынас #дегеніміз #не
Рақмет ретінде жарнаманы баса кетіңіз