Курстық жұмыс: Кеден ісі | Қазақстан Республикасының кедендік бақылаудың формалары мен принциптері
Мазмұны
Кіріспе
І. Кедендік бақылау кеден ісінін кұрамдас бөліктері.
1.1. Кедендік бақылау мәні, құылымы максаттары.
1.2 Кедендік бақылау механизмін ұйымдастырудың негізгі бағыттары.
1.3. Қазақстан Республикасының Кедендік бақылаудың құқықтық негіздері.
II. Қазақстан Республикасының кедендік бақылаудың формалары мен принциптері.
2.1. Кедендік бақылаудың әлемдік тәжірибесі.
2.2. Қазақстан Респуликасының кедендік бақылаудың формалары.
2.3. Қазақстан Республикасында тауарлар мен көлік кұралдарына қатысты жүргізілетін алдын ала операциялар және негізгі кедендік ресімдеу тәжірибесі.
ПІ. Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша кеден департаментінің кедендік бақылау жұмыстарына талдау.
3.1. Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша кеден департаментінің
кедендік жұмыстарының барысы.
3.2. Кедендік ресімдеу мен кедендік бақылаудың проблемалары мен болашағы.
Қорытынды.
Пайданылған әдебиеттер.
Кіріспе
Қазіргі экономикалық даму ұлттық экономикалардың аймақтық және бірыңғай әлемдік кешендерге бірігу үрдісіне, еркін сауданың кең аймақтарын құруға тауарлар мен қызметтермен алмасу жөніндегі халықаралық келісімдер ролінің артуына ұмтылысымен сипаталады. Барлық елдердегі ұлттық экономикалар есімдеудің белгілі бір дәрежеде ашық болуда халықаралық еңбек бөлінісімен халықаралақ бәсекеге қосылуда.
Сыртқы экономикалық қызметті мемлекеттік басқару органдарының жүйесінде сыртқы экономикалық қызметке қатысушыларға уақытылы қызмет көрсететін неғүрлым динамикалы түрде дамуышы ретінде кеден қызметіне ерекше рөл беріліп отыр. Бұл сыртқы экономикалық байланыстар қарқындарының өсуімен түсіндіріледі.
Кеден қызметінің мемлекеттік құрлылым ретіндегі негізгі қызметі мемлекеттің саясатын жүргізу болып табылады. Сондықтан, кеден органдарының қызметтері барлық елдерде дерлік бірдей болғанымен, барлық жерде осы қызметтерді орындау мен қайта бөлудің өзі бірдей деп тұжырымдау дұрыс емес болар еді. Әр түрлі елдерде кеден органдарының алдында түрлі мәселелер қойылды. Кейбір елдерде, әсіресе дамушы елдерде, кеден органдары бюджеттің негізгі «толтырушысы» бола отырып, негізінен фискалды қызметті атқарады. Экономикасы дамыған елдерде кеден органдары есірткімен күресудің негізгі звеносы немесе үкімет саясатының негізгі жүргізушілері болып табылады.
Кеден органдарының қызмет аясы кеңейді және интеллектуалды меншік қүқықтарын қорғау, уландыратын қалдықтарды өткізілуін бақылау мәселелері сияқты мәселелерді шешуді қосады. Экономиканы жоспарлаумен айналысатын мемлекеттік шенеуніктердің талаптары, сенімді кеден статистика берілгендерін алудағы қажеттілік кеден органдарына мәліметтерді өндеу процесіне қосьшуға түрткі бодды. Осы факторлар, сонымен қатар қоғамды терроризмнен, зорлық-зомбылық, діни экстремизмді
тарататын материадцардың енуінен қорғауды талап ету бүкіл әлемнің кеден қызметтері алдында өте күрделі және ауқымды мәселелер тұратындығына көз жеткізді.
Қазақстан Республикасының кеден қызметі 1992 жылдан бері кеден жүйесінің бөлігі Бүкіләлемдік Кеден Ұйымының мүшесі болып табылады. Қазіргі таңда біздің қызметінің халықаралық беделінің қалыптасуы туралы, халықаралық деңгейдегі позициялардың біртіндеп нығаюы туралы айтуға болады. Мүшеліліктің практикалық маңызы кадрларды дайындау. Қайта дайіндау, кеден қызметін модернизациялау мен реформалау жөніндегі Бүкіләлемдік Кеден Ұйымының әр түрлі бағдарламаларында катысу мүмкіндігінде.
Тауарлар мен көлік құралдарын кеден шекарасы арқылы өткізілуін тез-дету үшін кедендік ресімдеу мен кедендік бақьшау механизмін жетіддіру маңызды болып табылады. Сондықтан дишюмдық жұмысымды орындаудьщ мақсаты: кедендік ресімдеу мен кедендік бақылаудың негізгі терминдері мен түсініктерін, мақсаттарын және құқықтық негіздерін ашу; қатысушылар шеңберін анықтау және олардың тауарлар мен көлік құралдарын Қазакстан Республикасының кеден шекарасы арқылы өткізу кезінде кедендік ресімдеу кезендерін рет ретімен орындау; Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша .Кеден басқармасының жұмыстарына талдау жасау арқылы кедендік ресімдеу мен кедендік бақылау механизмін жетілдіру бойынша тиімді әрі ұтымды ұсын-ыстар жасау болып табылады.
I. КЕДЕНДІК БАҚЫЛАУ МЕН КЕДЕНДІК РЕСІМДЕУ — КЕДЕН ІСІНІҢ ҚҰРАМДАС БӨЛІКТЕРІ
1.1. Кедендік бақылау мәні, құрылымы және мақсаттары
Сыртқы экономикалық қызмет және ең алдымен сыртқы сауда елдің кеден шекарасы арқылы занды тұлғалар мен жеке тұлғалардың тауарлар мен көлік құралдарын өткізумен байланысты. Мұнда тауарлар мен көлік құралдары кедендік бақылау мен кедендік ресімдеуге жатады. Кеден шекарасы арқыпы өткізілетін тауарларды кедендік бақылау мен кедендік ресімдеудің мәні мен механизімін түсіну үшін осы процестермен байланысты негізгі терминдер мен түсініктерді ескеру қажет.
Қазақстан Республикасының кеден территориясы Қазакстан Республикасының құрлықтағы жері, териториялық және ішкі сулары және олардың үстіндегі әуе кеңістігі.
Қазақстан Республикасының кеден териториясына сонымен қатар Қазақстан Республикасының теңіздегі ерекше экономикалық аймағында болатын жасанды аралдар, қондырғылар мен құрыльйтар жатады. Қазақстан Республикасының териториясында еркін кеден аймақгар мен еркін қоймалар орналасуы мүмкін. Еркін кеден аймақтар мен еркін қоймалардың териториялары Қазақстан Республикасының кеден ісі туралы заңы мен кеден ісі бойынша өзге де заң актілерімен анықталатын жағдайлардан басқасында Қазакстан Республикасының кеден териториясынан тысқары жерде орналасатын қоймалар ретінде қарастырылады.
Кедендік шекара — бүл Қазақстан Республикасының кеден територияларының шектері, сондай-ақ еркін кеден аймакгары мен еркін қоймалардың периметрлері.
Тауар — кез келген жылжымалы мүлік, соның ішінде валюта, валюталық бағалықтар, энергияның электр, жылу, өзге де түрлері және контейнерлер мен өзге де көлік жабдықтарын қоса жолаушылар мен тауарларды халықаралық тасымалдау үшін қолданылатын көлік құралдарынан басқа көлік құралдары.
Көлік құралдары — бұл контейнерлер мен өзге де көлік жабдықтарын қоса жолаушылар мен тауарларды халықаралық тасымалдау үшін қолданылатын кез келген құралдар.
Қазақстан Республикасының кеден шекарасы арқылы өткізу -бүл Қазақстан Республикасының кеден териториясына немесе осы териториядан халықаралық почта жөнелтілімдеріндегі жіберуді, труба құбыры көлігі мен электр тарату желілерін пайдалануды қоса алғанда, тауарлар мен көлік құралдарын кез келген тәсілмен әкелу немесе әкету жөніндегі іс-әрекеттер жасау.
Аталған іс-әрекеттерге мыналар жатады:
— Қазақстан Республикасының кеден территориясына
тауарлар мен көлік кұралдарын әкелген кезде және еркін кеден аймактары мен еркін қоймалардан Қазақстан Республикасы кеден териториясынын қалған бөлігіне әкелген кезде — Қазақстан Республикасынын кеден шекарасынан іс жүзінде өту.
— Қазақстан Республикасы кеден териториясынан тауарлар
мен көлік құралдарын шығарған кезде және Қазақстан Республикасы кеден териториясының қалған бөлігінен тауарлар мен көлік құралдарын шығару немесе әкелу ниетін жүзеге асыруға тікелей бағытталған өзге де іс-әрекет. Қазақстан тауарлары Қазақстан Республикасынан шығатын тауарлар немесе Қазақстан Республикасы териториясына еркін айналыска түскен тауарлар.
Шетел тауарлары — Қазақстандық тауарлардан баска бяршык тауарлар.
Тауарлардың иелері қазақстандық түлға да, шетелдік заңды және жеке тұлғалар да бола алады.
Тауарлар мен көлік құралдарын кеден шекарасынан заңды тұлғалар сияқты, жеке тұлғалар да өткізе алады — бұл тауарлар иесі, олардын сенімді делдалдары (агенттер, кеден брокерлер, кедендік тасымалдаушылар т.с.с.) бола алады.
Тауарларды өткізуші тұлғалар — тауарларды меншіктенуші. оларды сатып алушы, тауар иесі немесе Қазақстан Республикасының зандылығына сәйкес тауарлармен өз атынан іс-әрекеттер жасауға жеткілікті баска да тұлға ретінде көрінетін тұлғалар.
Декларант — тауарларды өткізуші түлға немесе тауарлар мен көлік кұралдарын өз атынан мәлімдеуші, көрсетуші және ұсынушы кеден брокері (делдалы).
Кеден брокері — заңды түлға күқықтарына ие болатын Қазақстан Республикасының заңдылығына сәйкес құрылған және кеден брокері ретінде іс-әркеттерді жүзеге асыруға орталық кеден органының лицензиясын алған кәсіпорын.
Тасымалдаушы — тауарларды іс жүзівде өткізуші не көлік құрал арын пайдалануға жауапты тұлға,
Сыртқы экономикалық қызмет арқасында мемлекеттің бюджетке табыс түсіруге, қажетті құрал жабдықтар, шикізат, материалдар, прогрессивті технологиялар мен өзінің экономикасын қайта кұру, халықты қамсыздандыру үшін басқа да тауарларды сатып алуға, өзінің тауарларын экспорттауға, сыртқы саясатын жүзеге асыруға мүмкіндігі бар.
Сондықтан мемлекет сыртқы экономикалық қызметтің белгілеген тәртібіне сәйкес жүзеге асыруына мүдделі болады.
СЭҚ қатысушылары оны жүзеге асырудың белгіленген тәртібін білу керек және оны орындау керек.
Ең алдымен бұл кедендік бақылаудың пәні болатын және тауарлар мен көлік құралдарын дұрыс кедендік ресімдеу үшін қажетті мәселелерге қатысты:
Шаруашылық субъектілері ретінде мемлекеттің сәйкес органдарына тіркелу жолымен сыртқы экономикалық қызметпен айналысуына рұксат алу;
-келісімдерге түру, соның ішінде тауарлардың өндірісіне, сатылуына, сатуына, тауарлармен айырбас (бартерлік) операцияларына, тасымалдауға, тиеу-түсіру, сақтандыру және тауарлардын сақталуымен, сараптамамен байланысты басқа да операцияларға халықаралық контрактілерге түру;
-тауарлардың белгілі бір түрлерінің импортына немесе экспортына сәйкес лицензиялар, тауарлардың белгілі бір мөлшерін немесе белгілі бір сомасын (сандық немесе қүндық квоталар) әкелуге немесе шығаруға, яғни экономикалық саясат шараларын орындауына рүқсат алу;
-сәйкес тауарларды алып жүруші, көлік және тауарлардын СЭҚ ТН-на сәйкес топтастыруына, санына, сапасына, аталуына, олардың құнына, жеткізу, сақтандыру, тасымалдау шарттарына қатысты барлық қажет мәселелерге байланысты басқа да құжаттарды ресімдеу;
-салықтарды, кеден баждары мен алымдарын төлеу немесе төлеуге кепілдік беру;
-тауарлар мен құжаттарды келіскен орнына және уақытта жеткізу;
-кеден органдарының кедендік бақьшау мен кедендік ресімдеуді жүргізу үшін тауарларды мәлімдеуі;
-тауарлар мен көлік кұралдарын уақытша сактау қоймаларына және кедендік бақылау аймағындағы басқа да жерлерге орналастыру;
-тауарларды еркін айналысқа шығарғаннан кейін немесе өзге де кеден режиміне орналастырғаннан кейін пайдалану.
Кеден режимі — бұл елдің кеден шекарасы арқылы өтетін тауарлар
мен көлік кұралдарының мәртебесін анықтайтын ережелер жиынтығы.
Белгіленген тәртіпті орындау жағдайында тауарлар мен көлік кұралдары кеден шекарасы арқылы кедергісіз өте алады.
Сыртқы, ішкі, экономикалық , қаржы, салық, сыртқы сауда, кеден, әскери саясатты жузеге асыруда, сондай-ақ мемлекеттік, экономикалық қауіпсіздікті қамтамасыз ету саласындағы саясатты жузеге асыруда мемлекет сыртқы экономикалық қызметтің барлық катысушыларына кұқықтар беруде ғана емес, сонымен қатар оларға жүктелген міндеттерді орындауда, соның ішінде кедендік бақылау мен кедендік ресімдеуді жүзеге асыратын кеден органдарының көмегімен сәйкес шараларды қабылдайды.
Кедендік_бақылау — бұл Қазақстан Республикасының кеден ісі және халықаралық шарттар бойынша заңдылықгы сақтауды қамтамасыз ету максатында Қазақстан Республикасының кеден органдарымен кабылданатын шаралар жиынтығы.
Кедендік ресімдеу — тауарлар мен көлік құралдарын белгілі бір кеден режиміне орналастыру және осы режимнің аяқталу процедурасы.
Қазақстан Республикасының заң және басқа да нормативтік актілеріңде сыртқы экономикалық, соның ішінде сыртқы сауда қызметін реттеу жүйесіндегі кеден органдарының рөлі мен орны анықталған, олардың қызметтері мен мәселелері тұжырымдалған, оларды орындаудың негізгі принциптері, әдістері мен құралдары, кеден органдарының қызмет тәртібі белгіленген.
Кеден органдарына жүктелген қызметтерді жүзеге асыру үшін елдің кеден шекарасы арқылы өткізілетін тауарлар мен көлік кұралдарын ең алдымен кедендік бақылау мен кедендік ресімдеуді жүзеге асыру қажет.
Бүл қызметтер кеден шекарасынан тауарлар мен көлік құралдары шекарадан өту кезінде бір жерде, бір органда шешімдерді қабылдау үшін өткізілетін тауарлар туралы кажетті ақпаратты жинауға, құжаттардағы мәліметтерді тауарлар туралы нақты берілгендермен салыстыруға, екі түрлі
берілгендердің арасындағы сәйкессіздікті табуға, оларды белгілеуге, қателерді жөндеуге және мемлекетке мүмкін болтын зиянды алдын алуға, кеден ережелері мен зандарды бұзудың пайда болу себептері мен шарттарын анықтауға және жоюға, соларға қатысты тұлғаларды бекітуде шаралар кабылдауға, осы бұзушылықтардың заңды квалификациясын бер те мүмкіндігі болуымен байланысты.
Кедендік бақылау — бұл Қазақстан Республикасының кеден ісі және халықаралық шарттар бойынша заңдылықты сақтауды қамтамасыз ету мзксатында Қазақстан Республикасының кеден органдарымен кабылданатын шаралар жиынтығы.
Кедендік рәсімдеу-тауарлар мен көлік құралдарын Қазақстан Республикасының кеден шекарасы арқылы өткізуге байланысты адамдар және Қазакстан Республикасының кеден органдарын жасайтын іс-әрекеттер жиынтығы.
Кедендік бақылаудың мақсаты әр түрлі тексерулердің көмегімен кедендік операциялар мен іс-әрекеттердің кеден заңдылығына сәйкестігін, жеке және заңды тұлғалардың кеден ережелері мен рәсімдерін сақталуын айқындау.
Кедендік бақылаудың объектілері: Қазақстанның кеден шекарасы арқылы өткізілетін тауарлар мен көлік кұралдары; сол туралы құжаттар мен мәліметтер; осы тауарларға қатысы бар жеке және заңды тұлғалар — тауарлар иесі, олардың тапсырмалары бойынша жұмыс істейтін тұлғалар -кеден брокерлері, декларанттар, кедендік тасымалдаушьшар және т.б. олардың қүжаттары; іс жүзіндегі жағдайлардың кеден шекарасы арқылы тауарлар мен көлік құралдарын өткізудің белгіленген тәртібіне сәйкестігі; Декларанттардың тауарлар мен көлік құралдарына қатысты кеден органдарын келісімімен таңдаған кеден режимдерін сақтау мен үсыну мүмкіндігі.
Кедендік бақылау тауар қозғалысының өндірісі, сақталуы. сатып
алуы, сатуы, тиеу, түсіру, қораптау, тасымалдау, сақтандыру, пайдалану сиякты кезендерін қамтиды.
Кедендік бақылау субъектілері Қазақстан Республикасы кеден органдарының жүйесі, СЭҚ-ке қатыстырушылармен өзара қатынаста болатын билік өкілдіктерінің қызметтерін атқаратын олардың лауазымды тұлғалары.
Кедендік бақылауды жүргізу:
1. Сыртқы экономикалық айналымды тездетуге мүмкіндік беретін
жағдайлар жасауды;
2 Тауарлар мен көлік күралдарын кеден шекарасы арқылы
өткізудің рүқсат етушілік тәртібін;
3. Контрабанда, кеден ережелері мен салық заңдылығын бүзумен күрес жүргізу, содай-ақ есірткі заттар, кару-жарақ, оқ-дәрі жарылғыш заттар, халықтардың көркем-өнер, тарихи және археологиялық игіліктерінің кеден шекарасынан заңсыз айналымының жолын кесуді;
4. Кедендік баждардың, салықтардың және басқа да кеден төлемдерін уақтьшы және толық төлеуді;
5. Сыртқы сауданың кеден статистикасын және Қазақстанның арнайы кеден статистикасын жүргізуді;
6. Кеден органдары қүзыры шегінде валюталық бақылауды жүзеге асыруды;
7. Сыртқы экономикалық қызметтің Тауар номенклатурасын жүргізу және т.б. қамтамасыз етеді.
Тиімді кедендік бақылауды жүзеге асыру мүмкіндігі тауарлар мен көлік құралдарын кедендік ресімдеу қызметін орындау аркылы кұрылады.
Осы қызметтің мақсаты, тиімді құжаттык және нақты кедендік бақылау үшін, сонымен катар валюталық , экспорттык , ветерннарлық -экологиялық бақылау үшін жағдай жасауды қамтамасыз ету мақсатына өткізілетін тауарлар мен көлік құралдары туралы толық , сенімді құжаттық акпараттық негізді қалыптастыру, мәліметтерді есепке алу мен тіркеу; сыртқы сауданың кедендік статистикасын және арнайы кеден статистикасын жүргізу; сәйкес тауарлар мен көлік құралдарын орналастыруда, осы режимнің сақгалуы мен оның қызметін өз уақтысында аякгауда СЭҚ қатысушыларына көмек көрсету.
Кедендік ресімдеу СЭҚ-ке қатысушылардың барлық тауарлар мен көлік кұралдарын міндетті түрде декларациялау (кеден органдарына мәліметтерді мәлімдеу) туралы заңдылық талаптары орындалуына негізделеді. Мәлімдеу ауызша, жазбаша немесе электрондық түрде кедендік декларацияны, кедендік ресімдеу мен кедендік бақылауға қажетті өзге де құжаттар мен мәліметтерді үсынуында көрінеді.
Тауарлар мен көлік құралдарының әкелуі, шығаруы және транзиті кезіндегі декларанттар болатын әр түрлі жағдайларына байланысты мәлімдеу процесі формасы, мазмүны, уақыт аралықтары және т.б. бойынша, соның ішінде декларанттың таңдалған кеден режимінің түріне байланысты қатты ерекшеленуі мумкін. Сәйкесінше кедендік ресімдеу процесі де әрбір нақты жағдайда ерекше болады, бірақ жалпы жағдайда оның мәні өзгермейді — тауар туралы мәліметгерді, оның кеден шекарасы арқылы өтуі туралы,оны бақылау процедурасы немесе еркін айналысқа шығару туралы қабылданған шешімдерді құжаттық белгілеу. Тауарлар мен көлік құралдарының кедендік ресімдеуге:
— Декларанттан көлік, тауарды алып жүруші, өзге де коммерциялық құжаттарды, кедендік жүк декларациясын немесе қысқаша декларациясын алу, ауызша мәлімдемелерді белгілеу, кедендік
мақсатқа қажетті тауарлар мен көлік құраларының барлық параметрлері мен олардың өткізілу туралы мәліметтері бар құжаттарды немесе олардың электрондық көшірмелерін есепке алумен
тіркеу бойынша іс-әрекеттер;
белгіленген тәртіпке сәйкес әрбір кеден режимі үшін кедендік лекларацияға және өзге де құжаттарға белгілі бір мәліметтерді енгізу бойынша іс-әрекеттер, осы мәліметтерге кеден органының лауазымды тұлғасының қолы және оның жеке нөмірлік мөрмен куәландыру;
— әр түрлі құжаттарды (жеткізуді бақылау құжаттары және т.б.) кұру бойынша іс-әрекеттер;
— уакытша сақтау қоймасында тауарлар мен көлік құралдарын уакытша сақтау кезінде сынамалар мен үлгілерді алу туралы құжаттарды ресімдеу бойынша іс-әрекеттер;
— тауарлар мен көлік құралдарының қатысты шешімдерді қабылдау мен оларды белгілеу бойынша іс-әрекеттер;
— тауарлар мен көлік құралдарын кедендік бақылау мен кедендік ресімдеуді аяктау фактісін растау бойынша іс-әрекеттер жатады.
Тауарлар мен көлік құраларын кедендік бақылау мен кедендік ресімдеу әр түрлі кызыметтер бола отырып, сонымен қатар бір — бірімен тығыз байланысты және параллель жүзеге асырылады, кейде бір мезгілде.
1.2. Кедендік бақылау мен кедендік ресімдеу механизмін ұйымдастырудың негізгі бағыттары
Кедендік бақылау мен кедендік ресімдеуді ұйымдастыру — тауарлар мен көлік кұраларын кеден шекарасы арқылы өткізумен байланысты кеден органдары жүргізетін шаралар кешені. Бұл кешенге кедендік бақылау мен кедендік ресімдеуді оларды жүзеге асырудың көрсетілген орындарда сияқгы, кедендік бақьшау мен кедендік ресімдеуді оларды жүзеге асыраудың бақыпауға жататын тауарлар мен көлік құралары болатын және бақылауы кеден органдарға жүктелген іс-әрекет жүзеге асыра алатын баска да орындарда кедендік бақылау мен кедендік ресімдеуді қамтамасыз етуге мүмкіндік беретін кеден инфрақұрылымын күру жатады.
Сонымен қатар, кедендік бақылау мен кедендік ресімдеуді ұйымдастыру:
— кеден шекарасынан өтудің нақгы орындары мен уақыты туралы; СЭҚ -қатысушыларының экспорттық немесе импорттық операцияны жүзеге асыру ниеттері туралы хабарландыру тәртібі туралы; -тауарлар мен көлік құраларын жеткізудің уақыты, орны және тәсілі, үсынуы мен көрсетуі және оларға құжаттарды кеден органына беру туралы;
-тауарлар мен көлік құраларының кедендік бақылауға алу тәртібі, оларды уақытша сақгау қоймасына орналастыру тәртібі туралы мәселелерді шешуді қосады.
Кедендік бақылау мен кедендік ресімдеуді ұйымдастыру процесінде олардың өндірісінің технологиялық схемалары жасалады, жұмыс орындарда кеден органдары қызметкерлері орналасады, олардың арасында кедендік бақылау мен кедендік ресімдеуді жүзеге асыру бойынша накты Қызметтер мен жұмыс операциялары қайта бөлінеді, олардын арасында өзара әрекеттестік ұйымдастырылады, кедендік бақьшау мен кедендік
песімдеуді жүзеге асыру барысында бақылау мәселелері шешіледі.
Сөйтіп, кедендік бақылау мен кедендік ресімдеуді ұйымдастыру өте күрделі, көпқырлы процесс болып табылады. Осы процестің ерекшелігі көптеген факторларға байланысты. Тауарлар мен көлік құраларын кедендік бакылау мен кедендік ресімдеуді ұйымдастырудың кейбір мәселелерін толығырақ қарастырайық. —
Кеден зандылығымен тауарлар мен көлік құраларынын кеден шекарасынан өтудің, кедендік бақьшау мен кедендік ресімдеуді жүзеге асырудың орны мен уақыты, сондай-ақ тауарлардың кедендік бакылауда болу уақыты анықталған.
Сөйтіп, тауарлар мен көлік құралдарының кеден шекарасынан өтуі кеден органдары анықтайтын орындарда және олардың жұмыс уақытысында жүргізіледі.
Сонымен бірге, тауарлар мен көлік кұралдары кеден шекарасын кеден органдарының өзге де орындарда және жұмыс уақытысынан тыс орындарда кесіп өте алады.
Дәл кеден шекарасынан өту орындарда (өткізу пунктерінде) әкелінетін тауарлар мен көлік құралдары кедендік бақылауға алынады, ал оларды кеден шекарасынан әкету кезінде кеден шекарасының іс жүзіндегі өтуін бақылау
……….